محل تبلیغات شما

کارکردهای لجستیک مع و گزینه‌های بازاریابی

مع ارایه می‌دهد، و درمورد گزینه‌های مختلف بازیافت محصول توضیح داده و بحث می‌کند. گیلتینان و نوکوی(1975) جمع‌آوری و طبقه‌بندی، ذخیره‌یابی و لجستیک، و ارتباط بین فروشنده و خریدار را به‌عنوان کارکردهای لجستیک مع بررسی کردند. پلن و تئودور فاریس(1992) این کارکرد‌ها را با افزودن مواردی چون فشرده یا خردکردن، ارتباط با خریداران، پردازش، و بازسازی توسعه دادند.

جیانتینی و اندل [1] (1995) مدیریت و اجرای لجستیک مع را به ‌صورت ریشه‌ای مورد بحث قرار دادند. آنها شش مرحله(Six R’s) را برای اجرای موفق لجستیک مع فهرست کردند. این شش مرحله عبارتند از: بازشناسی[2] (شناسایی برگشتی‌ها و اطلاعات مشترک بین عوامل مختلف)؛ بازیابی (اتخاذ ت‌هایی درمورد مدیریت برگشتی‌ها)؛ بررسی[3] (تنوعی از بازرسی فیزیکی تا تصمیمات مالی درخصوص اقلام برگشتی)؛ بازسازی[4] (هدایت اقلام برگشتی به گزینه‌ی مناسب برای بازیافت)؛ جابجایی[5] ( هدایت اقلام برگشتی برای فروش مجدد، تعمیر یا انهدام) و بازمهندسی [6] بهبود کل زنجیره‌تامین). فعالیت‌های لجستیک مع برای محصولاتی که هسته‌ی غیرمصرفی دارند و این هسته[7]» بخش اصلی محصول است که ارزش آن محصول را حفظ می‌کند بسیار قابل کاربرد هستند(پارکینسون و تامپسون [8] ، 2003). فعالیت‌های لجستیک مع برای محصولاتی که هسته‌ی مصرفی دارند نیز قابل کاربرد است ، برای مثال در بسته‌بندی(انجام پایان نامه کوداک، 2009).

گزینه‌ها و مسیرهای زیادی برای محصولات جمع‌آوری شده درطول زنجیره‌ی تامین وجود دارد.

تیری و همکاران [9] (1995) با نشان دادن سطح تفکیک به‌کاررفته درهرگزینه، بین گزینه‌های مختلف اصلاح محصول تمایز قائل شدند(این گزینه‌ها عبارتند از: تعمیر، بازسازی، نوسازی، تجزیه‌ی قطعات یا خردکردن، و بازیافت). تعمیر شامل تجزیه و تفکیک در سطح محصول، اصلاح و مرمت درسطح پیمانه[10] ، بازسازی در سطح اجرای‌سازنده، قطعه قطعه یا خردکردن درسطح قطعات، بازیافت درسطح مواد، و سوزاندن در سطح انرژی می‌شود. این فرآیندهای بازیابی در برگیرنده‌ی تفکیک محصول است، که یک روش سیستماتیک برای تجزیه محصول به قطعات، اجزا، قسمت‌های فرعی، ودیگر گروه‌های سازنده است (پایان نامه کارشناسی ارشد گاپتا و طالب، 1994). دوباره‌کاری [11] یک فرآیند بازیابی نیست، زیرا فعالیتی است که پیش از فروش محصول یا جنس انجام می شود. گانگر و گاپتا(1999) فرآیند بازیابی را به بازیابی مواد(بازیافت) وبازیابی محصول (بازسازی/ اصلاح/ احیاء) دسته‌بندی کردند.

کارتر و الرام (1998) تاکید کردند که کاهش منابع [12] باید هدف نهایی لجستیک مع باشد و باید بر بازیافت ترجیح داده شود. آنها سلسله مراتبی[13]را معرفی نمودند که در آن گزینه‌ی کاهش منابع باید پیش از استفاده مجدد انجام شود، سپس بازیافت، پس از آن انهدام با استفاده از بازیابی انرژی، و در نهایت، انهدام و دفع در زیر خاک به‌عنوان آخرین چاره. ون‌درلن و همکاران(2009) تفاوت بین بازیابی فشاری [14] (اتوماتیک)، که در آن مشتریان برگشتی‌ها را از طریق مختلف (مثلاً به ‌صورت مکاتبه‌ای یا پستی) برای شرکت‌ها ارسال می کنند، و بازیابی کششی[15]  (اداره شده)، که در آن OEM مشتریان را به ‌منظور استرداد محصولات پس از پایان عمر آنها برای بازیابی مدیریت و تشویق می کند، را مشخص نمودند.

سایر گزینه‌های بازیابی در ادبیات نظری موجود هستند(پلن و تئودورفارس، 1992؛ فلیش‌من و همکاران، 1997؛ براز و مکینتاش، 1999؛ دی‌بریتو و دکر، 2003؛ استیون، 2004). کارتر و الرام(1998) و استیون(2004) سلسله مراتبی از گزینه‌های بازیابی را معرفی نمودند. گزینه‌های بازیابی ارایه شده در ادبیات نظری فهرست شده‌اند، که از سازگارترین گزینه با محیط‌زیست شروع می‌شود، که بسیار در زنجیره تامین سبز موثر هستند. 

[1] - Giuntini & Andel

[2] - Recognition

[3] - Review

[4] - Renewal

[5] - Removal

[6] - Reengineering

[7] - Core

[8] - Parkinson & Thompson

[9] - Thierry et al

[10] ماژول در لغت یعنی هر یک از اجزای چیزی که می‌توان آنها را به روش‌های مختلف بر هم سوار کرد یا با هم درآمیخت . logistics پایان نامه لجستیک مع

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

انجام پایان نامه اقتصاد زیست محیط

تشخیص نفوذ در اینترنت اشیا iot

  ,بازیابی ,لجستیک ,مع ,محصول ,گزینه‌های ,لجستیک مع ,را به ,پایان نامه ,در سطح ,اقلام برگشتی ,کارکردهای لجستیک مع ,نامه لجستیک مع ,هدایت اقلام برگشتی ,فعالیت‌های لجستیک مع

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

abacollage علوم السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها دانلود رایگان فیلم و سریال passlerewho Donald's blog inepsuso necksocarab poeharddicco راز دل من